MIJN Sectorinstituut

Veelgestelde vragen
MIJN Sectorinstituut
  • Wat is MIJN Sectorinstituut?
    MIJN Sectorinstituut is een digitale omgeving ontworpen voor klanten van het Sectorinstituut Transport en Logistiek. Het portaal geeft onder andere toegang tot het Verzuimsysteem en de mogelijkheid om gegevens van werknemers te beheren.  

    In eerste instantie is de omgeving bedoeld voor werkgevers in transport en logistiek.

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Wanneer krijg ik een account voor MIJN Sectorinstituut?
    MIJN Sectorinstituut staat momenteel open voor klanten die ons verzuimproduct afnemen. Al deze klanten hebben de afgelopen maanden automatisch toegang gekregen. Neem je ons verzuimproduct af en heb je nog geen toegang? Neem dan contact met ons op via 088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl, dan maken we het zo snel mogelijk in orde.

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Hoe maak ik een account aan voor MIJN Sectorinstituut?
    Je ontvangt een uitnodigingsmail van het Sectorinstituut. Klik op de link in de mail. Kies een gebruikersnaam (je e-mailadres) en een wachtwoord. Vul je persoonlijke gegevens in en geef akkoord op de gebruiksvoorwaarden. Je account is nu geactiveerd.

    In onderstaand filmpje leggen we uit hoe je een account aanmaakt.



    Heb je al een account voor een ander onderdeel van je bedrijf,  dan kun je de uitnodiging accepteren met een bestaand acccount. Klik op de link in je uitnodigingsmail. Klik op accepteren met een bestaand account en vul je bestaande inlognaam en wachtwoord in.

    Heb je nog geen mail ontvangen, neem dan contact met ons op via 088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl

    Ben je een werknemer en wil je een account? Dit kan aangemaakt worden door de gebruikersbeheerder binnen jouw organisatie. Zie hiervoor de vraag "Hoe geef ik mijn collega's rechten binnen MIJN Sectorinstituut."

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.

     
  • Mijn organisatie bestaat uit verschillende onderdelen. Hoe gaat de aanmelding voor MIJN Sectorinstituut in zijn werk?
    Wil je toegang tot MIJN Sectorinstituut en bestaat jouw bedrijf uit meerdere onderdelen, dan kun je je op onderstaande manier als bedrijf aanmelden. 
    1. Neem contact op met het Sectorinstituut via mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl of bel met 088-2596111
    2. Na contact met ons ontvang jij of een bevoegde collega een uitnodiging per mail om een account aan te maken voor MIJN Sectorinstituut.
    3. Na het aanmaken van een wachtwoord vragen we je akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden.  
    • Bestaat jouw organisatie uit verschillende onderdelen met hetzelfde KvK-nummer? Dan is dit een eenmalige actie.
    • Is er sprake van verschillende bedrijfsonderdelen met verschillende KvK-nummers? Dan is het noodzakelijk om voor ieder onderdeel afzonderlijk akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden. Je ontvangt hiervoor verschillende uitnodigingen. Als je eenmaal een account voor MIJN Sectorinstituut aangemaakt hebt, dan kun je voor de volgende uitnodigingen gebruik maken van de knop ‘Accepteren met een bestaand account’
    • Wanneer je account aangemaakt is, zie je op 2 plaatsen op het dashboard de bedrijfsonderdelen waarvoor jij bevoegdheid hebt:
      • Rechtsbovenin kun je naast de naam van de organisatie op het pijltje naar beneden klikken
      • Of klik, onder het navigatiemenu, op het pijltje naar beneden dat naast de bedrijfsnaam staat  
    meerdere-organisatieonderdelen-bovenin-(1).png

    meerdere-organisatieonderdelen-bij-naam-bedrijf-(1).png
     
    • Voor het verder inregelen van MIJN Sectorinstituut verwijzen we naar de andere veelgestelde vragen en ons webinar dat je hier kunt volgen.
  • Ik heb toegang tot MIJN Sectorinstuut, en nu?
    Zodra je als bedrijf toegang hebt tot MIJN Sectorinstituut, kun je de omgeving gaan inrichten. De eerste gebruiker die namens jouw organisatie MIJN Sectorinstituut gebruikt, is ook gebruikersbeheerder. Deze persoon kan zichzelf en collega’s toegang geven tot de systemen die via MIJN Sectorinstituut toegankelijk zijn. Een gebruikersbeheerder kan ook een of meerdere collega’s mede-gebruikersbeheerder maken. We raden aan om dit snel te doen, zodat bij afwezigheid achtervang gegarandeerd is.

    In de volgende veelgestelde vragen  leggen we verder uit hoe je dit kunt inregelen.

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Ik ben namens mijn bedrijf gebruikersbeheerder van MIJN Sectorinstituut. Hoe geef ik mijzelf rechten?
    Log in op inlogpagina van MIJN Sectorinstituut. Kies in het navigatiemenu voor ‘Autorisatie- en gebruikersbeheer’ of op het dashboard op ‘Gebruikers beheren’. Onder werknemers zie je jouw eigen naam staan. Als je hierop klikt, verschijnt een scherm met modules en bijbehorende rollen. Je selecteert de gewenste modules en rollen door vinkjes aan of uit te zetten. Bestaat jouw organisatie uit meerdere bedrijfsonderdelen, dan kun je ook nog aangeven voor welk onderdeel de toegang geldt.

    Voor het beheer van verzuim zijn er 3 rollen:
    • Administratie: met deze rol kan een gebruiker verzuim- en herstelmeldingen doen en werknemers muteren.
    • Leidinggevende: op afdelingsniveau kan deze gebruiker hetzelfde als binnen de Administratierol. Verder hoort hier inzage in verzuimrapportages bij.
    • Manager/HR: deze gebruiker kan het zelfde als bij een Leidinggevende-rol, maar dan op organisatieniveau.
    Let op: dit staat los van het beheer van de werknemers in het Verzuimsysteem, je kunt hier dus geen werknemers invoeren voor het registreren van verzuim.

    In onderstaand filmpje zie je hoe dit precies in zijn werk gaat.


    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Hoe geef ik mijn collega’s rechten binnen MIJN Sectorinstituut?
    Log in op inlogpagina van MIJN Sectorinstituut. Kies op het dashboard op ‘Gebruikers beheren’. Of kies in het navigatiemenu voor ‘Autorisatie- en gebruikersbeheer’. Je kunt iemand toevoegen door op de button ‘Werknemer toevoegen’ te klikken en de gevraagde gegevens in te vullen. Er verschijnt nu een scherm met modules en bijbehorende rollen. Je selecteert de gewenste modules en rollen door vinkjes aan of uit te zetten. Bestaat jouw organisatie uit meerdere bedrijfsonderdelen, dan kun je ook nog aangeven voor welk onderdeel de toegang geldt.

    werknemer-toevoegen.png

    rechten-geven.png

    Als een werknemer al in een eerder stadium toegevoegd is, dan klik je op de naam in de lijst. Vervolgens komt het eerder genoemde scherm met modules en rollen omhoog.

    Voor het beheer van verzuim zijn er 3 rollen:
    • Administratie: met deze rol kan een gebruiker verzuim- en herstelmeldingen doen en werknemers muteren.
    • Leidinggevende: op afdelingsniveau kan deze gebruiker hetzelfde als binnen de Administratierol. Verder hoort hier inzage in verzuimrapportages bij.
    • Manager/HR: deze gebruiker kan het zelfde als bij een Leidinggevende-rol, maar dan op organisatieniveau.
    Let op: dit staat los van het beheer van de werknemers in het Verzuimsysteem, je kunt hier dus geen werknemers invoeren voor het registreren van verzuim.

    We leggen in dit filmpje uit hoe het werkt.


    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Het Verzuimsysteem staat niet op mijn dashboard van MIJN Sectorinstituut. Hoe kan dat?
    De link naar het Verzuimsysteem is alleen zichtbaar op het dashboard als je daar als gebruiker rechten voor hebt gekregen. 
    • Vraag je gebruikersbeheerder om je rechten toe te kennen.
    • Ben je zelf gebruikersbeheerder? Volg dan de onderstaande stappen.
    • Zoek de betreffende gebruiker op via Autorisatie- en gebruikersbeheer.
    • Pas de rechten (voor het juiste bedrijfsonderdeel) aan zodat hij toegang heeft tot het Verzuimsysteem en klik op Wijzigingen opslaan
    De aanpassingen zijn na opnieuw inloggen zichtbaar.

    Zie je het Verzuimsysteem niet staan binnen Autorisatie- en gebruikersbeheer en neem je het verzuimproduct wel af? Neem dan contact met ons op via 088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl

     rechten-aanpassen3.png

    Voor het beheer van verzuim zijn er 3 rollen:
    • Administratie: met deze rol kan een gebruiker verzuim- en herstelmeldingen doen en werknemers muteren.
    • Leidinggevende: op afdelingsniveau kan deze gebruiker hetzelfde als binnen de Administratierol. Verder hoort hier inzage in verzuimrapportages bij.
    • Manager/HR: deze gebruiker kan het zelfde als bij een Leidinggevende-rol, maar dan op organisatieniveau.
    Let op: Nadat je toegang hebt gekregen kan het maximaal 2 werkdagen duren voordat je daadwerkelijk het Verzuimsysteem kunt gebruiken. Duurt het langer, neem dan contact met ons op via  088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl
     
  • Ik heb mezelf (of collega’s) de juiste rechten toegekend voor het verzuimsysteem. Waarom kan ik niet direct in het Verzuimsysteem?
    Om jou toegang te geven tot het Verzuimsysteem, moet er op de achtergrond van MIJN Sectorinstituut een aantal zaken geregeld worden. Dit duurt maximaal 2 werkdagen. Hierna heb je met een druk op de knop toegang tot het Verzuimsysteem via MIJN Sectorinstituut. 

    Heb je na 2 werkdagen nog geen toegang? Neem dan contact met ons op via  088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl, dan maken we het zo snel mogelijk in orde.
  • Mijn bedrijf bestaat uit verschillende onderdelen. Waarom zie ik ze niet in het Verzuimsysteem?
    Je ziet als gebruiker alleen de bedrijfsonderdelen waar jij rechten of toegang toe hebt.
     
    • Vraag je gebruikersbeheerder tot welke bedrijfsonderdelen je toegang hebt.
    • Ben je gebruikersbeheerder? Volg dan de onderstaande stappen:
    • Controleer via Autorisatie- en gebruikersbeheer per persoon voor welk bedrijfsonderdeel de gebruiker toegang heeft gekregen tot het Verzuimsysteem.
    • Pas indien nodig de rechten van de gebruiker aan.
    bedrijfsonderdelen-per-persoon.png

    rechten-aanpassen3.png


    Let op: Nadat je toegang hebt gekregen kan het maximaal 2 werkdagen duren voordat je daadwerkelijk het Verzuimsysteem kunt gebruiken. Duurt het langer of je ziet nog steeds de juiste bedrijfsonderdelen niet, neem dan contact met ons op via  088-2596111 of mail naar mijnsectorinstituut@stlwerkt.nl
    We maken het dan zo snel mogelijk in orde.

Bel ons

Heb je een vraag of wil je meer weten over Het Sectorinstituut? Bel dan 088-2596111 en uw vragen worden beantwoord!

of

Stuur een bericht

Stuur direct een bericht via het contactformulier.

BBL houdt in dat je 1 dag in de week naar een mbo gaat en 4 dagen werkt bij een leerbedrijf. Weet je zeker dat dit is wat je zoekt? Zo ja, ga dan zeker door.
Zo niet, bekijk dan onze vacatures. Misschien vind je jouw toekomstige baan hier.

Stuur een bericht

Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Versturen

Contact informatie

Bellen kan tijdens kantooruren
Bezoekadres
Kampenringweg 43
2803 PE Gouda