MIJN Sectorinstituut

Veelgestelde vragen
MIJN Sectorinstituut
  • Mijn organisatie bestaat uit verschillende onderdelen. Hoe gaat de aanmelding voor MIJN Sectorinstituut in zijn werk?
    Wanneer jouw organisatie uit meerdere bedrijfsonderdelen bestaat, heb je tot op heden directe toegang tot het Verzuimsysteem. Vanaf 21 februari zal de toegang via onze besloten omgeving MIJN Sectorinstituut plaatsvinden. We volgen hiervoor de volgende stappen:
    1. Je ontvangt per mail een uitnodiging om een account aan te maken voor MIJN Sectorinstituut.
    2. Na het aanmaken van een wachtwoord vragen we je akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden.
     
    • Bestaat jouw organisatie uit verschillende onderdelen met hetzelfde KvK-nummer? Dan is dit een eenmalige actie.
    • Is er sprake van verschillende bedrijfsonderdelen met verschillende KvK-nummers? Dan is het noodzakelijk om voor ieder onderdeel afzonderlijk akkoord te gaan met de gebruiksvoorwaarden. Je ontvangt hiervoor verschillende uitnodigingen. Als je eenmaal een account voor MIJN Sectorinstituut aangemaakt hebt, dan kun je voor de volgende uitnodigingen gebruik maken van de knop ‘Accepteren met een bestaand account’

    • Wanneer je account aangemaakt is, zie je op 2 plaatsen op het dashboard de bedrijfsonderdelen waarvoor jij bevoegdheid hebt:
      • Rechtsbovenin kun je naast de naam van de organisatie op het pijltje naar beneden klikken
      • Of klik, onder het navigatiemenu, op het pijltje naar beneden dat naast de bedrijfsnaam staat

           
         
        • Collega’s die op dit moment bevoegdheden hebben in het verzuimsysteem, ontvangen van ons een uitnodiging om ook een account aan te maken voor MIJN Sectorinstituut. Daar hoef je niets voor te doen.

          Voor het verder inregelen van MIJN Sectorinstituut verwijzen we naar de instructies en ons webinar dat je hier kunt volgen. via
  • Wat is MIJN Sectorinstituut?
    MIJN Sectorinstituut is een digitale omgeving exclusief voor klanten van het Sectorinstituut Transport en Logistiek. De omgeving biedt met één druk op de knop toegang tot een aantal systemen (ook wel modules genoemd) die voor jou relevant zijn. 

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Voor wie is MIJN Sectorinstituut bedoeld?
    MIJN Sectorinstituut is een besloten digitale omgeving voor klanten van het Sectorinstituut. In eerste instantie is de omgeving bedoeld voor werkgevers in transport en logistiek. Op termijn is MIJN Sectorinstituut ook beschikbaar zijn voor alle werknemers in de sector transport en logistiek.

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Wanneer krijg ik een account voor MIJN Sectorinstituut?
    De komende maanden wordt MIJN Sectorinstituut gefaseerd voor alle klanten beschikbaar gesteld. Als eerste krijgen In januari de klanten die met ons verzuimproduct werken toegang. 

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Hoe maak ik een account aan voor MIJN Sectorinstituut?
    Je ontvangt een uitnodigingsmail van het Sectorinstituut. Klik op de link in de mail. Kies een gebruikersnaam (je e-mailadres) en een wachtwoord. Vul je persoonlijke gegevens in en geef akkoord op de gebruiksvoorwaarden. Je account is nu geactiveerd.

    In dit filmpje leggen we uit hoe je een account aanmaakt.


    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.

     
  • Hoe kan ik MIJN Sectorinstituut beheren?
    De eerste gebruiker die namens jouw organisatie MIJN Sectorinstituut gebruikt, is ook gebruikersbeheerder. Deze persoon kan zichzelf en collega’s toegang geven tot de systemen die via MIJN Sectorinstituut toegankelijk zijn. Een gebruikersbeheerder kan ook een of meerdere collega’s mede-gebruikersbeheerder maken.

    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Ik ben namens mijn bedrijf gebruikersbeheerder van MIJN Sectorinstituut. Hoe geef ik mijzelf rechten?
    Log in op inlogpagina van MIJN Sectorinstituut. Kies in het navigatiemenu voor ‘Autorisatie- en gebruikersbeheer’ of op het dashboard op ‘Gebruikers beheren’. Onder werknemers zie je jouw eigen naam staan. Als je hierop klikt, verschijnt een scherm met modules en bijbehorende rollen. Je selecteert de gewenste modules en rollen door vinkjes aan of uit te zetten.

    In onderstaand filmpje zie je hoe dit precies in zijn werk gaat.


    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Hoe geef ik mijn collega’s rechten binnen MIJN Sectorinstituut?
    Log in op inlogpagina van MIJN Sectorinstituut. Kies op het dashboard op ‘Gebruikers beheren’. Of kies in het navigatiemenu voor ‘Autorisatie- en gebruikersbeheer’. Je kunt iemand toevoegen door op de button ‘Werknemer toevoegen’ te klikken en de gevraagde gegevens in te vullen. Er verschijnt nu een scherm met modules en bijbehorende rollen. Je selecteert de gewenste modules en rollen door vinkjes aan of uit te zetten.

    Als een werknemer al in een eerder stadium toegevoegd is, dan klik je op de naam in de lijst. Vervolgens komt het eerder genoemde scherm met modules en rollen omhoog.

    We leggen in dit filmpje uit hoe het werkt.


    Bekijk ook het webinar eens, waarin we MIJN Sectorinstituut en het Verzuimsysteem uitgebreid toelichten.
  • Het verzuimsysteem staat niet op mijn dashboard van MIJN Sectorinstituut. Hoe kan dat?
    Via de knop 'autorisatie- en gebruikersbeheer' kun je jezelf en/of collega’s rechten toekennen voor het Verzuimsysteem. Als je dat hebt gedaan, verschijnt de verzuimmodule op je dashboard van MIJN Sectorinstituut.
  • Ik heb mezelf (of collega’s) de juiste rechten toegekend voor het verzuimsysteem. Waarom kan ik niet direct in het verzuimsysteem?
    Om je toegang te geven tot het verzuimsysteem, moeten er op de achtergrond van MIJN Sectorinstituut een aantal zaken geregeld worden. Dit duurt maximaal 2 werkdagen. Hierna heb je direct toegang tot het verzuimsysteem via MIJN Sectorinstituut. 
  • Mijn bedrijf bestaat uit verschillende onderdelen. Waarom zie ik ze niet in het verzuimsysteem?
    Als jouw organisatie uit meerdere onderdelen bestaat, moet je die ook in het verzuimsysteem kunnen zien. Neem contact met ons op als dat niet het geval is.

Bel ons

Heb je een vraag of wil je meer weten over Het Sectorinstituut? Bel dan 088-2596111 en uw vragen worden beantwoord!

of

Stuur een bericht

Stuur direct een bericht via het contactformulier.

BBL houdt in dat je 1 dag in de week naar een mbo gaat en 4 dagen werkt bij een leerbedrijf. Weet je zeker dat dit is wat je zoekt? Zo ja, ga dan zeker door.
Zo niet, bekijk dan onze vacatures. Misschien vind je jouw toekomstige baan hier.

Stuur een bericht

Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Versturen

Contact informatie

Bellen kan tijdens kantooruren
Bezoekadres
Kampenringweg 43
2803 PE Gouda