29 november 2016

Hoewel het schooljaar pas net begonnen is, draait de werving van leerlingen voor schooljaar 2017 / 2018 al op volle toeren. Door een combinatie van persoonlijk advies en online promotie hopen we jongeren te inspireren. Zodat transport en logistiek serieus overwogen wordt in de toekomstplannen.

Persoonlijke en gerichte communicatie

Onze adviseurs zijn wekelijks aanwezig op open dagen en avonden op vmbo- en mbo-instellingen en staan geregeld op regionale studiebeurzen. Hier laten we de sector transport en logistiek zien en vertellen we meer over de BBL-mogelijkheden via het Sectorinstituut. We spreken hier vaak ook ouders.

Via verschillende advertenties op Facebook, Instagram en een commerical op Spotify proberen we jongeren in de leeftijd 14-23 te bereiken door in te spelen op hun belevingswereld. En de link naar een BBL-traject via het Sectorinstituut te leggen. Daarnaast gaan we mee in het on-line zoekgedrag van jongeren door Google advertenties in te zetten. Via relevante zoekwoorden brengen we de sector, BBL en het Sectorinstituut onder de aandacht.

Vloggers

Dit jaar brengen we onze boodschap ook via het vlogteam ZU5E. Een groep jongens die erg populair is onder jongeren. Met een eigen YouTube kanaal met wekelijkse video’s en een grote schare Instagram volgers. ZU5E gaat aan den lijve ondervinden dat het omgaan met een vrachtwagen vakmanschap en een goede opleiding vereist. Hou onze Facebook pagina in de gaten voor de aankondigingen.


Vanaf januari 2017 intensiveren we de campagne. Hou onze site in de gaten voor een up-date.

Meer weten?

We hebben alle informatie over BBL / leren werken voor je op een rijtje gezet. 
Help je jongeren aan een leerwerkplek? Graag. Meld je leerwerkplek hier aan.
 

Vragen of opmerkingen?

Wanneer u vragen heeft of opmerkingen kunt u contact opnemen met Het Sectorinstituut.

Neem contact op