Voordat je het weet zit je in een moeizame woordenwisseling. Waar gaat dit naartoe? Niet naar waar jij naartoe wilde…


Goed bedoeld

Het was nog wel zo goed bedoeld. Even snel informeren ‘hoe gaat het ?’. En eh ja… je wilt ook iets van die ander. Meestal zit er ook eigenbelang in onze communicatie. “Wanneer kom je weer werken”, dat had je eigenlijk willen vragen of “Duurt het nog lang?”. 


Het valt niet goed

Wat het lastig maakt is al dat wettelijke geneuzel over privacy. AVG, AP, WvP… strooi het hele alfabet maar uit. Je had ook willen vragen “Hoe gaat het met je, hoe voel je je nu?”. Maar dat durf je ook al niet meer. Dan maar niets doen en afwachten? In de tussentijd zit jouw zieke werknemer thuis. Die vraagt zich af waarom hij niets hoort van het bedrijf. Dat wil je ook niet!
Alleen ziekengeld betalen en afwachten? Je voelt je machteloos. Dit voelt niet goed als ondernemer! Hoe pak jij de regie weer in deze situatie? Hoe help jij jouw werknemer om het voor jullie beiden makkelijker te maken? 


Leren vallen en opstaan!

Deze week sprak ik drie werkgevers die erg enthousiast waren over onze nieuwe training voorkomen van verzuimWat zij als bijzonder noemen is de hele dag praktijktraining. Samen met vakgenoten de zelf ingebrachte voorbeelden bespreken en oefenen. 

Misschien ook iets voor jou?
 
Astrid Straver

Astrid Straver

Ik ben benieuwd naar jouw reactie op mijn blog. Vind je het leuk om hierover mee te praten? Stuur me gerust een mailtje!