Kennisbehoefte
STL heeft werkgevers gevraagd in welke mate zij bekend zijn met employer branding en waar zij in de praktijk tegen aan lopen. Sommige bedrijven blijken al actief bezig met het onderwerp, voor andere is het relatief nieuw. Bij nagenoeg alle bedrijven bestaat een duidelijke behoefte om meer kennis over het onderwerp te vergaren en met de nieuw verworven kennis daadwerkelijk aan de slag te gaan.
 
Krapte arbeidsmarkt
Naar verwachting groeit het aanbod van personeel in de sector transport en logistiek de komende vijf jaar nauwelijks, terwijl de vraag verder toeneemt. In deze arbeidsmarkt is Employer branding van toenemend belang. Bedrijven met een goed werkgeversmerk krijgen tweemaal zoveel open sollicitaties en hoeven minder te investeren in de werving van medewerkers, zo blijkt uit het Employer Brand research 2019, landenrapport Nederland van Randstad.
 

Download de tipkaart

Employer Branding

Dit artikel van Sectorinstituut Transport en Logistiek wil werkgevers bewust maken van het effect van een sterk werkgeversmerk.

Download brochure

Brochure per post aanvragen

Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Niet of onjuist ingevuld
Brochure aanvragen