Doel van het bedrijf is om ondernemers te ontzorgen met het kwalitatief en vertrouwd bezorgen van hun documenten en/of producten.

Noud ter Linden (Commercieel manager) werkt een kleine 2 jaar bij HLS Logistics in Best. Sinds de enorme groei van het afgelopen 2 jaar vormt hij samen met Patrick Huiberts (Directeur) en Roland Brokx (Operationeel manager) het management van HLS Logistics BV.


Collegialiteit en teamwork

‘’Samenwerken is verbinden en dat begint al bij onze eigen chauffeurs richting de klanten. Wij verwachten dat onze chauffeurs het uitstralen om er voor de opdrachtgevers te zijn met hun representatie en vriendelijkheid. Kortom, bezorg de documenten of producten hoe je zelf ook graag wilt dat er bij jou bezorgd gaat worden. Het management bewaakt dit dagelijks, evenals onze bedrijfscultuur. Wij hebben bewust gekozen voor een huiskamersfeer. Iedereen kan bij ons binnen lopen. Daarmee zorgen we ervoor dat het personeel zich thuis voelt en dat er verbinding onderling is. Collegialiteit en teamwork staan bij ons voorop.

Bij HLS Logistics helpen we elkaar. We zorgen ervoor dat iedereen op zijn best is en op een goede manier zijn werk kan doen.’’ Noud ter Linden is vanaf het begin van het gesprek lovend over zijn collega’s. “Iedereen helpt elkaar op momenten dat het kan. Een extra pakketje meenemen voor een collega? Geen probleem! Is er een manier om de route soepeler te laten verlopen? Collega’s signaleren dit en geven tips! Verzaakt één van de collega’s dan zetten ze zich onderling op een goede manier weer scherp. Er heerst een groepsgevoel en door de diversiteit voelen veel mensen zich welkom.’’
 

Diversiteit

‘’Binnen de transport en logistiek voeren mannen vaak de boventoon. Binnen HLS Logistics BV werken zowel mannen als vrouwen van jong tot oud. De diversiteit binnen het bedrijf is ontstaan op een natuurlijke manier. Iedereen die echt wil werken is welkom. Wij hebben geen vooroordelen in man, vrouw, donker of blank. Als er maar een persoonlijke klik is en past binnen de bedrijfscultuur, dan kun je aan de slag. Heb je nog niet alles uit het vak onder de knie? Alles is te leren. Mij is geleerd, als je echt wilt, kan je alles.

Door de open bedrijfscultuur voelen vrouwen zich hierdoor aangetrokken en stapsgewijs komen er steeds meer vrouwen bij HLS. Inmiddels werken bij HLS Logistics 3 dames op de motorwagens. Iedereen heeft een andere achtergrond waarvan 1 chauffeuse nog tot voor kort kinderjuf was in een peuterspeelzaal. Noud ter Linden met een lach: dat heeft ook zijn voordeel, als één van de collega’s zich kinderlijk gedraagt, sturen wij gewoon haar als kinderjuf erop af. Zo heeft iedereen een toevoeging aan het team. Humor is in ieder geval wel een voorwaarde om er goed tussen te passen.”  
 

Uitstraling

’Goede uitstraling en hygiëne zijn belangrijk. Je bent het visitekaartje van ons bedrijf of van de opdrachtgever waar je voor werkt.. Wij zorgen voor de middelen zodat al onze chauffeurs fris voor de dag kunnen komen. Er is volop bedrijfskleding en schoenen, tevens is in elke auto deodorant te vinden. Sinds er vrouwen in dienst zijn, merk je ook dat de mannen meer aan hun ijdelheid werken.’’
 

Faciliteiten

‘’Met het aantrekken van de 3 dames als chauffeuses moest het management de faciliteiten ook aanpassen. Zo werd de kleding uitgebreid met damesmodellen en konden wij niet verwachten dat zij met hand palletwagens te werk moesten gaan.
Wanneer er iemand binnen het bedrijf extra faciliteiten nodig heeft, worden we hierop geattendeerd/gewezen door ons personeel. Dit kan bijvoorbeeld een elektrische steekwagen zijn voor het laden en lossen. Voor iedereen moet het werk zo goed en praktisch mogelijk te doen zijn. Voorzien in goede faciliteiten is voor ons daarom van belang.’’ 
 

Geen coureurs

‘’Veilig rijden is bij ons in het bedrijf belangrijk. Safety first. We willen niet dat je als Max Verstappen alle producten aflevert. Eerlijk is eerlijk; de vrouwen bij ons in het bedrijf rijden iets meer bescheiden dan de mannen. Ieder voertuig bij ons is voorzien van GPS waardoor ook het chauffeursrapport is af te lezen met betrekking tot het rijdersgedrag. Het rendement bij de vrouwen is iets hoger zullen we maar zeggen. De mannen willen daar niet voor onderdoen en gaan vanzelf ook iets netter rijden om hoger in het eindrapport van de week te eindigen. Dit zeg ik niet om vrouwen extra te promoten, maar het is zoals het is.’’
 

Vragen of opmerkingen?

Wanneer u vragen heeft of opmerkingen kunt u contact opnemen met Het Sectorinstituut.

Neem contact op