In de loop van de jaren daalt de fysieke belastbaarheid bij iedereen. Als je 25 bent, kan je lichaam meer aan dan als je 45 bent. Houd daar rekening mee en werk slim.
Er is veel lichamelijk werk, dat vaak hetzelfde is. Als je daar niet goed mee omgaat, heeft dat veel invloed op je inzetbaarheid. Denk na over veilig en gezond werken. Til je goed? Staat je stoel op de goede hoogte en positie?

De aanpak start met de volgende drie stappen:
1.    Bewustwording 
2.    Aan de slag
3.    Volhouden

Bewustwording 

Hoe weet ik of ik een lagere belastbaarheid heb dan mijn collega’s? Wat zijn de risico’s als ik toch door ga op de manier zoals ik het altijd al deed? 67 jaar is nog ver weg, hoe ga ik dat halen met mijn lichamelijke klachten?

Je deze vragen stellen is al een eerste aanzet tot bewustwording, nu nog de antwoorden vinden.
Wij bieden je mogelijkheden om je bewust te kunnen worden van de huidige situatie. Ook zijn er tips waar je direct mee aan de slag kunt.

We helpen je graag met ons aanbod:
•    Doe onze inzetbaarheidscheck
•    Onderzoek je lichamelijke belasting in de tool van TNO
•    Doe de beeldschermcheck
 

Aan de slag

Goed om te weten waar je nu staat, maar nu wordt er actie gevraagd van je! Wij kunnen jou en je werkgever helpen om de ‘next step’ te bereiken. Wij adviseren je graag hoe je jouw lichaam zo goed mogelijk verzorgt. Zo blijf je gezond aan het werk en kun je volop genieten van je vrije tijd.

We helpen je graag met ons aanbod:
•    Volg onze workshop zitinstructie chauffeur
•    Voedingsworkshop ‘Gezond onderweg’
 

Volhouden

De stap gezet is één, maar nu nog volhouden. De lastigste fase! Terugval naar oude gewoontepatronen ligt op de loer. Veel hangt nu van jezelf af.
We helpen je graag met ons aanbod:
•    Workshop ‘DRIVE’